Vláčik už para tlačí vpred
V piatok ráno (8. 5.) už o 8.30 hod. začala svoju sezónu Historická detská železnica.
Hneď pri vstupe si každý musel vydenzifikovať ruky. Potom sa už všetci mohli potešiť pohľadom na lokomotívu Katku, ktorá sa chystala na svoju prvú tohtoročnú jazdu.
Po príhovore predsedu občianskeho združenia Detská železnica Košice Ľubomíra Lehotského, zaželal železničke všetko dobré primátor mesta Jaroslav Polaček. Na záver oficiálnej časti vláčiku požehnal pomocný košický biskup Marek Forgáč.
Ľudová kapela zahrala, chlapci postavili máj, hostia prestrihli pásku a vytešení návštevníci nasadli do otvorených vagónov.
[ad][/ad]Skromnejšia otváračka
„Na začiatku sezóny sme ostali tak povediac bez centa, pretože všetky peniaze sme investovali do rôznych opráv. Ak by nebolo pandémie, už sme boli mesiac jazdili. Hoci sme museli prijať potrebné hygienické ale aj technické opatrenia, som rád, že sme mohli začať,“ povedal pred štartom vláčika Ľ. Lehotský.
V jednotlivých vagónoch železničiari regulujú počet cestujúcich. Na prvú jazdu ich podľa slov šéfa železničky prišlo tak akurát. „V prípade potreby však nasadíme aj ďalšie mimoriadne vlaky. Verím, že to zvládneme. Celý svet sa musel prispôsobiť, prispôsobime sa aj my. Sme optimisti a veríme, že to nakoniec dopadne dobre.“
Slávnostné otvorenie sa síce posunulo o týždeň a aj program bol omnoho skromnejší ako po iné roky. „Musíme sa zaobísť bez veľkolepého westernového prepadu, napriek tomu som rád, že prišli aj pozvaní hostia ale aj naši detskí fanúšikovia s rodičmi,“ konštatoval Lehotský.
Zatiaľ dvakrát do týždňa a cez víkendy
Na detskej železnici sa v máji nebude jazdiť denne. „Keďže deti sú teraz doma, pripravili sme jazdy aj cez týždeň, zatiaľ pokusne v utorok a vo štvrtok, ale sme pripravení flexibilne reagovať. Ak bude veľký záujem, budeme jazdiť aj každý deň. Cez víkendy a sviatky budú odchádzať vlaky podľa cestovného poriadku. Od júna by sme chceli jazdiť každý deň.“
Tohtoročná sezóna bude však aj finančne komplikovaná. Hoci železnička dostáva od mesta podľa slov primátora dotáciu 120-tisíc eur ročne, nebude to stačiť. „Musím povedať, že najväčším výpadkom pre nás sú školské výlety, ktoré tvorili takmer 50 percent tržieb. Preto budem rád, ak nás ľudia podporia hlavne svojou návštevou. Pripravili sme však pre našich fanúšikov aj jesenný predaj cestovných lístkov za polovičnú cenu. Kto si dnes kúpi lístok na jeseň, dostane ho s 50-percentnou zľavou. Plánujeme aj predĺžiť sezónu do konca jesene, aby sme si aspoň niečo nahradili,“ dodal na záver aj s pozmeneným heslom železničky „Nech to para tlačí a vírus ničí!“ Ľ. Lehotský.
Ako to vyzeralo na prvej jazde, si pozrite v našej fotogalérii.
Foto: Veronika Janušková [ad2][/ad2]Odporúčané články
Štát má v príprave nového industriálneho parku pre automobilku Volvo sklz. Potvrdila to správa o pokroku v budovaní strategického parku Valaliky, ktorú na stredajšie rokovanie vlády predložila ministerka hospodárstva SR Denisa Saková. Budovanie industriálneho parku Valaliky pri Košiciach mešká najmä pre nedôsledný inžiniersko-geologický prieskum a podcenenie problému s vysokou hladinou podzemnej vody. Časový sklz spôsobilo aj nereálne stanovenie míľnikov hneď na začiatku.
Na Verejnom cintoríne v Košiciach prebehla obnova centrálneho kríža, ktorý sa od svojho postavenia v roku 1898 stal významným symbolom viery, nádeje a večnosti.
Na pôde Filozofickej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach sa vo štvrtok 21. novembra 2024 uskutočnil XIII. ročník Košických politologických dialógov, tentoraz s názvom Voľby 2023/2024: výsledky – hodnotenia – dôsledky: Kam kráčaš demokracia?.