Za ruksaky ešte nepokutujú
Cestovanie v MHD v poslednom čase Košičanom poriadne znepríjemňujú najmä zmeny spôsobené rekonštrukciou električkových tratí. Niektorí cestujúci to ešte umocňujú svojou nevšímavosťou až bezohľadnosťou k iným.
Jeden náš čitateľ si všimol, že veľa cestujúcich si necháva aj v natrieskaných autobusoch na chrbte ruksaky.
“Podľa prepravného poriadku cestujúci pri nástupe do vozidla, vo vozidle a ani pri výstupe z vozidla nemá mať umiestnenú batožinu na chrbte. Mnohí však o nariadení pravdepodobne ani netušia. S ruksakom na chrbte zaberajú viac miesta, ako keby si ho zložili a držali v ruke. Podľa mojich skúseností sa to najviac týka školopovinnej mládeže. Dodržiavaním ustanovenia prepravného poriadku prejavujeme ohľaduplnosť voči ostatným spolucestujúcim,” píše náš čitateľ.
Či si tento neduh všímajú a trestajú aj prepravcovia, na to sme sa opýtali v Dopravnom podniku mesta Košice. “Podľa článku 7 prepravného poriadku je dopravca oprávnený vylúčiť osoby, ktoré nedodržiavajú prepravný poriadok, pokyny a príkazy oprávnených zamestnancov, zdržiavajú sa vo vozidle neoprávnene, alebo svojím správaním narušujú bezpečnú a pokojnú prepravu, znečisťujú vozidlo alebo inak obťažujú cestujúcich. Na vyzvanie oprávneného zamestnanca je povinný ho cestujúci uposlúchnuť, ak nie, môže byť vylúčený z prepravy,” tvrdí hovorkyňa dopravcov Michaela Karaffová.
Znamená to, že ak vodič alebo revízor niekoho vyzve, aby si zložil ruksak z chrbta, musí ho poslúchnuť. “Sankcie v takomto prípade neboli ešte udelené,” dodáva Karaffová.
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
Oznámil to na dnešnej tlačovej besede. Lörinc je v súčasnosti starostom mestskej časti Sídlisko KVP, rovnako je aj poslancom mestského zastupiteľstva v Košiciach a zastupiteľstva Košického samosprávneho kraja (KSK). Donedávna pôsobil aj na poste vicežupana KSK, tejto funkcie sa ale vzdal začiatkom novembra.
Európsky parlament a členské štáty Európskej únie sa v stredu dohodli na zákaze dovozu všetkého ruského zemného plynu do EÚ najneskôr do jesene 2027. Dohoda predstavuje kompromis medzi členskými štátmi a Parlamentom, ktorý požadoval skoršie zavedenie zákazu.

