Ako zapôsobiť na zákazníkov? Od základov po detaily
Každá firma, ktorá chce byť úspešná, sa musí snažiť vybudovať a udržať si dobré meno. Na zákazníkov (aj tých potenciálnych) tak musí pôsobiť čo najlepšie. Aké faktory však na to vplývajú? Je ich viac, vyberáme preto nasledujúcu trojicu.

Kvalita produktov alebo služieb
Samozrejme, najpriamejší spôsob, ako si u zákazníkov vybudovať dobré meno, je ponukou kvalitných produktov alebo služieb (v závislosti od oblasti podnikania). Každá firma by sa tak mala úprimne snažiť prinášať svojim zákazníkom len tú najvyššiu kvalitu.
A platí to aj v prípade, ak pri podnikaní s tovarom ide o produkty, ktoré priamo nevyrába, ale pochádzajú napr. z importu z Číny. V takomto prípade je totiž zásadný výber spoľahlivého dodávateľa.
Komplexné a overiteľné audity
Pri podnikaní je často oveľa ťažšie osloviť nových zákazníkov, ako si udržať tých vracajúcich sa. Stále viac zákazníkov vo verejnom a súkromnom sektore nepozerá len na referencie a pod., ale od firiem vyžaduje aj komplexné, overiteľné audity preukazujúce záväzok k udržateľnosti pri dodržiavaní najvyšších pracovných a ľudských práv a sociálnych štandardov.
Nezávislou, dôveryhodnou a kolaboratívnou platformou pre takéto hodnotenia je aj EcoVadis. Týka sa životného prostredia, pracovných a ľudských práv, etiky a tiež udržateľného zadávania verejných zákaziek.
Stav firemných priestorov
Na to, ako firma pôsobí na ľudí, majú vplyv aj rôzne detaily. A dokonca aj to, v akom stave má svoje priestory. Pravidelné upratovanie a údržba by tak mali byť samozrejmosťou a nielen v interiéri.
Obzvlášť v okolí dielní, či výrobných hál možno časom nájsť silné znečistenie, napr. aj na dlažobných kockách. Ak je veľké, nepôsobí to na zákazníkov príliš dobre, preto okrem interiéru netreba zanedbávať ani čistenie zámkovej dlažby a celkovo exteriéru firmy. Prvý dojem si totiž zákazníci utvárajú už pri príchode.
Odporúčané články

Digestor nie je len praktickým pomocníkom, ale aj nevyhnutným prvkom, ktorý pomáha udržiavať zdravé a komfortné prostredie vo vašej domácnosti. Pri výbere digestora je dôležité zohľadniť nielen jeho výkon a funkcie, ale aj typ inštalácie, hlučnosť a dizajn, ktorý zapadne do vašej kuchyne. Prečítajte si náš článok, v ktorom vám odborníci z Planeo elektro Košice pomôžu vybrať ideálny digestor podľa vašich preferencií a rozpočtu, aby vaša kuchyňa bola nielen funkčná, ale aj príjemná na každodenné používanie.

Východoslovenská vodárenská spoločnosť, a.s. dosiahla za rok 2024 zisk pred zdanením 198 607 €. Po zúčtovaní daní predstavuje strata VVS 438 759 €. Keďže východiská pre rok 2024 predpokladali stratu 6,45 mil. EUR €, výsledné hospodárenie sa tak oproti plánu podarilo zlepšiť o 6,64 mil. €. Na valnom zhromaždení VVS o tom informoval generálny riaditeľ VVS Stanislav Prcúch. Akcionári veľkou väčšinou (86,79%) potvrdili pokračovanie v Dlhopisovom programe garantovaných výnosov.

Tento legislatívny návrh, ktorý má za cieľ definitívne ukončiť dovoz plynu z Ruska do konca roka 2027, považujeme za nevyvážený, geopoliticky motivovaný krok, ktorý vážne ohrozuje konkurencieschopnosť európskeho priemyslu, sociálnu stabilitu a princípy právneho štátu v EÚ.