KOŠIČANIA vybrali NAJHORŠIE CESTY V MESTE. Tieto úseky sú podľa nich najviac rozbité!
Po nedávnom príspevku na Facebook stránke KOŠICE: DNES, kde sme sa pýtali na najhoršie cesty v meste, sa strhla lavína komentárov a živá diskusia. Väčšina ľudí uviedla, že stav ciest v Košiciach je žalostný prakticky všade. My vám v tomto článku prinášame výber niektorých z najčastejšie spomínaných lokalít.
Jantárová ulica a Južná trieda
Jantárová ulica sa opakovane objavila medzi spomínanými cestami. Viacerí ľudia sa zhodli, že je v katastrofálnom stave. Ako uviedla Andrea, najviac zničená cesta sa nachádza na uliciach „Jantárová a Rastislavova od nemocnice smerom k cintorínu.“ Peter na druhej strane poukazuje na Južnú triedu, kde je situácia podľa neho ešte horšia. „Čím bližšie k centru, tým horšia cesta. Nehovoriac o priecestiach električkovej trate, kde človek len tŕpne, či mu neodtrhne koleso z auta.“

Ďalšie problematické lokality
- Ukrajinská ulica v Krásnej: „Napríklad hlavný ťah prechádzajúci mestskou časťou Krásna. Veľmi “pekný” vstup do metropoly východu,“ napísala Diana.
- Ostrovského ulica: „Ostrovského ulica, Luník VIII, Toryská od Štúrovej hore ku Galérke,“ uviedol Dušan.
- Popradská ulica: Zlatica kritizovala: „Na Popradskej ulici s tým nik nič nerobí.“
- Ďalšie úseky: Mlynský náhon, Štefánikova ulica, Jantárová ulica, Myslavská ulica a Idanská ulica, ktorá bola pred pár rokmi opravovaná, no podľa Borisa je už vyjazdená. Ďalej, Furča, Ťahanovce, Sever, KVP, Mier, Terasa, Jazero, Staré mesto: Ľuboš zdôraznil, že stav ciest je zlý prakticky v celom meste.
Záver
Komentáre ukázali, že mnohí obyvatelia sú frustrovaní a nespokojní so stavom ciest v Košiciach. Najčastejšie sa opakujúce ulice, ako Jantárová, Južná trieda, Mlynský náhon a Myslavská, si určite zaslúžia pozornosť, avšak najčastejšie naši čitatelia uvádzali, že stav ciest je žalostný v celom meste.
Odporúčané články
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Slovenská katolícka charita (SKCH) rozširuje svoju činnosť v oblasti podpory vylúčených rómskych komunít a nadväzuje úzku spoluprácu s mestskou časťou Košíc Luník IX. Partneri sa dohodli na vytvorení systémového a udržateľného modelu podpory, ktorý má ambíciu stať sa vzorom aj pre verejné politiky na národnej úrovni.